در این مطلب لیست متفاوتی از نوشیدنی محبوب (قهوه) را به شما عرضه کنیم تا دفعه بعدی که به یک فنجان قهوه داغ نیاز داشتید، با اشتیاق به سراغ تهیه یکی از انواع این لیست بروید.

اگر دم نوش صبحگاهی خود را در خانه تهیه می‌کنید، احتمالاً از خوردن همان قهوه قدیمی هر روز خسته شده‌اید، حتی اگر یکی از بهترین انواع آن را مصرف می‌کنید. بنابراین ما می‌خواهیم در این مطلب لیست متفاوتی از نوشیدنی محبوب (قهوه) را به شما عرضه کنیم تا دفعه بعدی که به یک فنجان قهوه داغ نیاز داشتید، با اشتیاق به سراغ تهیه یکی از انواع این لیست بروید. فقط با در دست داشتن یک قهوه ساز خانگی و پودر قهوه‌ای که در خانه دارید.

فنجان اول؛ لاته کارامل

اگر مایل به مزمزه کردن یک نوشیدنی قهوه لذیذ هستید، پیشنهاد ما انتخاب کارامل لاته است. مواد مورد نیاز آن هم، شیر داغ و کف‌دار، قهوه و کارامل است که به خوبی باید با هم ترکیب شوند. برای اینکار باید از یک قابلمه و یک مخلوط‌کن استفاده کنید، بنابراین شاید تهیه آن برای روزهای اداری و کاری شما سخت باشد، اما برای آخر هفته‌هایی که در حال استراحت هستید، عالی است.

شاید سوال شما این است که چه مدل قهوه برای تهیه این نوشیدنی نیازاست؟ انواع متفاوت قهوه تلخ، احتمالاً با ذائقه شما سازگار است، اما بهترین آنها، قهوه عربیکا، روبوستا، و یا مخلوطی از این دو است که در بازار با درصدهای مختلف به فروش می‌رسد، حتی می‌توانید قهوه فوری را برای این مدل نوشیدنی، انتخاب کنید.

برای تهیه آن، ۲ فنجان شیر، یک چهارم فنجان سس کارامل و ۲ قاشق غذاخوری شکر گرانول را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید. مایع را با احتیاط به مخلوط کن منتقل کنید و آنقدر به هم بزنید تا مخلوط کف کند. همیشه هنگام مخلوط کردن مایعات داغ اقدامات احتیاطی را انجام دهید، زیرا ممکن است باعث شود درب برخی از مخلوط کن‌ها از بین برود و وضعیت خطرناکی ایجاد کند. حالا به مرحله دلپذیر نهایی رسیده‌اید: قهوه دم کرده را به کف کارامل اضافه کرده و نوش جان کنید.

موارد مورد نیاز:

قهوه

شیر انتخابی: شیر کامل، شیر بادام، شیر جو و غیره.

سس کارامل

قند

فنجان محبوب: آیس کافی

۱۰ نوشیدنی که با قهوه ساز خانگی می‌توان درست کرد

برای تهیه این دستور، باید نوشیدنی قهوه را با شیرین کننده‌ای ترکیب کنید تا ترکیبی ایجاد شود که طعم شبیه آن را در کافه مورد علاقه خود چشیده‌اید. نکته اصلی برای لذیذ کردن این مایع آن است که شربت خانگی ساده با طعم عصاره وانیل تهیه کنید تا تلخی قهوه را از بین ببرد.

برای تهیه شربت ساده این نوع نوشیدنی نصف فنجان شکر را با ۲ فنجان آب در قابلمه‌ای مخلوط کنید. شکر را روی حرارت متوسط حل کنید و قبل از اینکه در نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل بچرخانید، اجازه دهید شربت خنک شود. البته می‌توانید این نوشیدنی را در قالب‌های یخ ریخته و به صورت یخ نیز میل کنید.

مواد مورد نیاز:

قهوه

قند

عصاره وانیل

فنجان کلاسیک با ماکیاتو کلاسیک

Macchiato در زبان ایتالیایی چیزی به معنای «لکه‌شده» ترجمه می‌شود و به اسپرسویی آغشته به پاشیدن شیر اشاره دارد. برای درست کردن ماکیاتو محبوب ایتالیایی در خانه، باید یک شات اسپرسو تهیه کنید و سپس با کمی شیر بخار پز شده که در دستگاه کف‌ساز شیر برقی کاملاً هم زده شده، آن را پر کنید.

برای تهیه این مدل، به یک قهوه ساز خانگی مانند اسپرسو ساز نیاز دارید. وجود این دستگاه‌ها، زندگی را به مراتب زیباتر، دلپذیرتر و ساده‌تر می‌کنند. البته اگر هنوز در خرید آنها مردد هستید و برند مناسب را انتخاب نکرده‌اید، ما به شما انواع اسپرسوساز مباشی را پیشنهاد می‌دهیم که قیمت‌هایی که ارائه می‌کند، حتماً نظرتان را جلب می‌کند.

مواد مورد نیاز:

قهوه

شیر

فنجان استارباکس: کافه موکا

۱۰ نوشیدنی که با قهوه ساز خانگی می‌توان درست کرد

این نوشیدنی قهوه کلاسیک استارباکس، اسپرسو را با شیر بخار پز و سس موکا با شکوه ترکیب می‌کند؛ در واقع می‌توان آن را یک شربت شکلاتی غنی دانست که به جای آب، از ماده شگفت‌انگیز قهوه استفاده می‌کند.

برای تهیه این مدل، از قهوه ساز خانگی خود کمک بگیرید و یک شات اسپرسو آماده کنید و آن را در فنجان قهوه خود بریزید. سپس به صورت تدریجی سس موکا را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شود. در نهایت، روی آن را با شیر کف کرده، تزئین کرده و نوش جان کنید.

مواد مورد نیاز:

قهوه اسپرسو

شیر: شیر کامل، شیر بادام، شیر جو و….

خامه زده شده

سس موکا

تراشه شکلات (اختیاری)

فنجان متفاوت: پانچ کاپوچینو

این نوشیدنی را برای روزهایی که خستگی زیادی احساس می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم: قهوه را با شکلات و بستنی وانیلی ترکیب کنید تا به جهان دیگری پا بگذارید. این نوشیدنی را می‌توانید برای مهمانی‌ها هم آماده کنید. ما دستور آن را در یک لیوان بزرگ به شما ارائه می‌دهیم، اما شما می‌توانید آن را به اندازه یک استکان کوچک تقلیل دهید.

برای تهیه، نصف فنجان شکر و یک فنجان قهوه فوری را با هم مخلوط کرده و در یک فنجان آب جوش هم بزنید. قبل از اینکه مخلوط را در یک کاسه بزرگ بریزید و در یک لیتر شیر کامل خامه‌ای بچرخانید، بگذارید کاملاً خنک شود. سپس به اندازه‌ای که دوست دارید بستنی اضافه کنید و هم بزنید تا تکه‌های یخ زده در مایع ذوب شوند.

مواد مورد نیاز:

قهوه فوری

قند

شیر

بستنی وانیلی

بستنی شکلاتی

شکلات رنده شده (اختیاری)

فنجان آخر، قهوه سفید

این نوشیدنی خامه‌ای دوست داشتنی، با نسبت ۲:۱ شیر بخار پز به اسپرسو تهیه می‌شود و به همین علت هم، به آن «سفید» اطلاق می‌شود. تهیه این قهوه را برای یک بعداز ظهر سرد زمستانی پیشنهاد می‌دهیم.

برای تهیه این نوع، ممکن است نیاز به آزمون و خطا داشته باشید، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. به علاوه اینکه تمام اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید، قابل نوشیدن هستند.

برای تهیه، یک شات اسپرسو دم کنید و در عین حال، شیر کف کرده خود را آماده کنید. برای به دست آوردن بافت ابریشمی از شیر، بالاترین لایه حباب‌ها را در حالی که کف می‌کند، به مایع برگردانید. سپس این خامه غلیظ را روی شات اسپرسو بریزید.

مواد مورد نیاز:

شیر

قهوه اسپرسو